Velkommen til Lokallagshåndboka!

Barns rettigheter brytes hver eneste dag. Dette jobber Press med å endre! Press er den eneste ungdomsorganisasjonen i Norge som arbeider spesielt for barns rettigheter, og våre lokallag er det viktigste leddet i dette arbeidet. Det er lokallagene som møter mennesker og som endrer holdninger og politikk lokalt. Å være aktiv i et lokallag i Press er noe av det fineste som finnes. Man får møte spennende mennesker og gjennomføre viktig og morsom aktivitet, men først og fremst, jobbe for en verden der barns rettigheter er innfridd!

Enten du er med i et helt ferskt og nyoppstartet lokallag eller i et lokallag som har vært aktive i flere år allerede, er lokallagshåndboka stappfull av gode råd og tips. Hvordan går man fram for å verve? Hvilke aktiviteter kan man gjennomføre for å endre lokal politikk? Hva gjør man på et lokallagsmøte? Alt dette, og mye mer til, finner dere svar på i lokallagshåndboka.

Grunnlaget for lokallagshåndboka er virksomhetsplanen som ble vedtatt på Press sitt Landsmøte i 2017. Dette er en plan som sier noe om hva vi ønsker å gjøre det neste året. Hva er vel bedre enn å krysse ut en ting i «to do»-lista? Er du forresten usikker på hva et landsmøte er? Det finner du også svar på i Lokallagshåndboka!

Dersom dere ikke finner svar på noe dere lurer på, skal dere ikke nøle med å ta kontakt! Både ansatte, sentralstyret og landsstyret står klare til å hjelpe så godt vi kan.

Les og nyt lokallagshåndboka, og sett i gang med arbeidet for å innfri barns rettigheter!