Foredrag

Vil du at Press skal holde foredrag for deg, eller vil du holde et selv? Vi hjelper til med begge deler!

Bestille foredrag

Det er mange flinke foredragsholdere i Press, og vi tar oppdrag på alt fra skoler og fritidsklubber til lokallag og lokale arrangementer.

Send en e-post til foredrag(a)press.no og fortell oss hva dere kunne tenke dere å høre om, hvor og når, så skal vi forsøke å møte deres behov. Vi tilpasser foredragene ulike målgrupper. Dersom det er noe spesielt dere ønsker at vi skal legge vekt på, kan dere nevne det for oss i forkant.

Temaer

Eksempler på typiske temaer vi kan holde foredrag om:

• Hva er Press?
  • Barnekonvensjonen
  • Demokrati og deltagelse
  • Barn på flukt
  • Helse og utvikling
  • Reklamepress (om Gullbarbiekampanjen)
  • Handel og fred

Holde foredrag

Vi setter stor pris på at medlemmer og lokallag holder foredrag om Press. Du kan selv ta kontakt med skoler, konfirmasjonsgrupper eller andre arenaer hvor ungdom oppholder seg, eller kanskje har noen allerede tatt kontakt med deg?

Planlegging

Kanskje er du usikker på hva du skal holde foredrag om, og hvordan det bør gjøres. Kanskje føler du deg ikke erfaren nok til å være talsperson for Press. Frykt ikke! Det å holde foredrag for den beste ungdomsorganisasjonen som finnes, er veldig gøy, og vi hjelper deg gjerne på veien. Ikke nøl med å ta kontakt med alt du måtte ha av små og store spørsmål!

Det er lurt å ha en tett dialog med den som ønsker foredraget, slik at dere sammen kan bli enige om tema og lengde. Hva gruppen kan fra før og hva de vil ha ut av foredraget, er også godt å vite.

Foredragsmateriell

Ta kontakt med sentralleddet i Press for å få tilsendt aktuelle foredrag som kan benyttes fritt i sin helhet eller som et utgangspunkt. Vi vil gjerne vite om det når noen holder foredrag for oss, så send oss en e-post og få skryt tilbake!