Vil du være med Press til Brussel?

Publisert 28.10.22 av Press

Press arrangerer studietur til Brussel 20.- 22. januar 2023, meld deg på for en sosial og innholdsrik helg med andre pressere!

Press ønsker å ta med seg seks deltakere på en studietur til Brussel for å lære mer om de demokratiske prosessene i Europa og for å møte Redd Barna i Brussel. Studieturen er et tilbud alle som er medlem av Press kan søke om å delta på, hvor alt av reise, opphold og planlagte måltider blir dekket av Press.

Vi har valgt akkurat Brussel som destinasjon da det er en viktig by i det politiske bildet internasjonalt, med kontorer til en rekke internasjonale aktører, som FNs høykommissær for flyktninger, NATO og Europaparlamentet.

Studieturen blir en opplevelse med sosialt og faglig påfyll, hvor vi skal ha hyggelige måltider sammen og utforske alt det spennende det er å lære i Brussel. Vi skal blant annet besøke Europaparlamentet, som er en av de lovgivende organene i EU og representerer den andre største demokratiske forsamlingen i verden! Vi håper på å lære mer om de demokratiske prosessene i EU og om hvordan de jobber med, samt utformer asylpolitikk i Europa.

Vi anbefaler alle interesserte å søke her!

Thea Emilie Maubach-Vindenes

Sentralstyremedlem

thea@press.no

Stem på årets Gullbarbie!

Kandidatene nomineres basert på bruk av ensidige skjønnhetsidealer, utdaterte kjønnsrollemønster og unødvendig seksualisering. Det er ungdom selv som nominerer kandidater til prisen, og som stemmer frem den «beste» av de verste. Årets Gullbarbie kandidater er Ex on the Beach Norge, Prowhitening og ZARA.

Stem her!