Sommerleir 2017

Publisert 09.08.17 av Karoline Steen Nylander

Vi har hatt verdens beste sommerleir! 3.-8. juli avholdt Press sommerleir på Strandheim leirsted. Uka ble fylt med bading, sol, foredrag, rollespill, konsert og show!

Sommerens vakreste eventyr

Programmet for Press sin sommerleir bød på politisk debatt, is-spising, konsert med Humbug, Late Night Press Show, fete dansemoves og nye venner.

Av rent faglig program kunne deltakerne bryne seg på workshops som FN-rollespill, medietrening, Barn på flukt, Ungdom, fred og sikkerhet eller produksjon av magasin. I tillegg holdt organisasjoner som Flyktningehjelpen, SAIH og LNU gode foredrag.

Deltakerne på årets sommerleir kom fra Alta i nord til Kristiansand i sør, men vi hadde også med oss en hel gjeng internasjonale gjester. Gjestene kom fra våre søsterorganisasjoner i Albania, Italia og Island for å delta i workshops om hvordan vi kan jobbe for rettighetene til de mest marginaliserte barna.

Vi hadde en av sommerens beste uker, og håper på å se nye og gamle fjes til neste år!

Her kan du melde deg på sommerleir 2018

Hanna Bugten Hauge

Sentralstyremedlem
Region vest / Handel og fred
hanna@press.no

La meg slippe å velge!

I dag hindres barn og unge med funksjonsnedsettelser fra å delta på lik linje med andre. Press krever at alle barn og ungdom som trenger brukerstyrt personlig assistanse(BPA) skal få dette. Alle har rett til deltakelse!

Les mer om høstkampanjen her