Foto: Stein J. Bjørge / Aftenposten / NTB scanpix

Vil du bli Press sin rapportforfatter?

Publisert 08.06.17 av

Press søker en person til å skrive en rapport om barn som forsvinner fra norske asylmottak. Oppdraget er berammet til en måned, og skal utføres i august/september 2018. Søknadsfrist 25. juni.

Oppdraget omfatter følgende:

Press skal utgi en rapport om barn som forsvinner fra norske asylmottak. Målet med rapporten er å styrke Press’ politiske arbeid med forsvinninger – og særlig blant barn som søker asyl alene.

Rapporten skal oppsummere kunnskap om hvem som forsvinner og vise sammenheng mellom politiske tiltak og forsvinninger. Rapporten skal også drøfte tiltak som er forsøkt for at færre barn skal forsvinne fra asylmottak/bosentre.

Rapportforfatter skal levere basert på avtalt fremdriftsplan fra kontraktinngåelse, og vil i noen grad samarbeide med ansatte i Press om rapporten.

Ønskede kvalifikasjoner:

Du må kunne jobbe selvstendig, og gjerne ha erfaring med tilsvarende arbeid. Det er fint om du har kjennskap til asylfeltet. Du bør ha en bachelorgrad og kjennskap til og erfaring med å arbeide med forskning.

Vi kan tilby:

• Oppdraget tilsvarer et månedsverk på lønnstrinn 37 i staten.
  • Du får kontorplass på vårt kontor, og tilgang til kantine på lik linje med andre ansatte.

Mer informasjon

Ytterligere informasjon om oppdraget kan du få ved å kontakte daglig leder Liv Hauge Norheim på telefon 97 79 05 70 eller epost liv(a)press.no

Søknad med CV sendes på e-post til liv(a)press.no. Merk e-posten med «forsvinningsrapport».

Om Press

Press er den eneste ungdomsorganisasjonen som utelukkende arbeider for barns rettigheter. Press er ungdomsorganisasjonen til Redd Barna, og er en rettighetsbasert, partipolitisk og religiøst uavhengig ungdomsorganisasjon som jobber for en bedre verden for barn. Vi er ca. 1300 medlemmer fordelt på 20 lokallag over hele landet.