Press søker prosjektmedarbeider til et spennende internasjonalt forskningsprosjekt!

Publisert 26.08.22 av Press

Søker du en meningsfull deltidsstilling og interesserer deg for ungdomsmedvirkning og internasjonal samfunnsutvikling? Da er dette stillingen for deg!

Press søker en prosjektmedarbeider til vårt prosjekt om ungdomsmedvirkning og folkehelse. Stillingen er en deltidsstilling på 40% ut prosjektets levetid, som er ut oktober 2023. Stillingen er på 40% gjennom prosjektet, men arbeidsmengden vil variere fra måned til måned. Du vil ha stor grad av kontroll over når arbeid gjøres selv. Stillingen passer godt ved siden av studier.

Søknadsfrist: 25. september

Tiltredelse: Snarest

Om Press

Press er ungdomsorganisasjonen til Redd Barna, og den eneste ungdomsorganisasjonen i Norge som jobber utelukkende med strukturelle årsaker til brudd på barns rettigheter. Vi har ca. 1 000 medlemmer i alderen 13-25 år, og aktive lokallag over hele landet. Press er partipolitisk og religiøst uavhengige, og legger FNs barnekonvensjon til grunn for alt arbeid vi gjør. Gjennom politisk påvirkning, informasjonsvirke og aksjonisme jobber Press for et bedre samfunn for barn og ungdom.

Prosjektmedarbeideren skal jobbe med et europeisk samarbeidsprosjekt, kalt CO-CREATE. CO-CREATE er en studie som undersøker hvordan samfunnet kan legge til rette for at ungdom velger et sunt kosthold og en aktiv livsstil. FHI leder studien, og Press er en av 14 samarbeidspartnere. Meningsfull ungdomsmedvirkning er en viktig del av prosjektet, der prosjektet har involvert ungdom for å se nærmere på de strukturelle årsakene til at ungdom blir overvektig.

Prosjektmedarbeideren vil i hovedsak ha ansvar for å utarbeide prosjektets håndbok, følge opp ungdomsgrupper og bistå med rapportering. Det vil også bli noe reising, både i forbindelse med prosjektmøter og konferanser.

Den ansatte vil jobbe med å bistå partnerorganisasjonene med at deres ungdomsaktivitet holder høy kvalitet og at ungdom som deltar i prosjektet har reell påvirkning. Stillingen skal også spre resultatene fra prosjektet. Det kan betyr å delta på internasjonale konferanser for å holde presentasjoner, bearbeide resultater fra forskningen til metoder som kan anvendes i prosjektarbeid til å arrangere aktiviteter for ungdom.

Hovedoppgaver:

• Utarbeide prosjektets håndbok i samarbeid med internasjonale partnere
  • Delta på planleggingsmøter og konferanser med internasjonale partnere
  • Bistå i arbeidet med økonomirapportering i samarbeid med daglig leder
  • Følge opp prosjektets ungdomsgruppe
  • Bistå i koordineringen av å dele ungdommers erfaringer fra prosjektet

Kvelds- og helgearbeid må påregnes, og ved behov kan andre oppgaver tilfalle stillingen. Det er en fordel å kunne jobbe på kontoret i Oslo, men ikke et krav.

Dine kvalifikasjoner:

Vi søker en fleksibel og engasjert person med erfaring fra organisasjonsarbeid. Vi ser etter deg som er analytisk og strategisk, men likevel evner å engasjere en ung målgruppe. Det er en fordel om du har erfaring med påvirkningsarbeid og har god akademisk tekstforståelse. Vi forutsetter at du trives i et ungt miljø.

• Erfaring med å engasjere og bidra til kompetanseheving hos ungdom
  • Kompetanse på barn og unges deltakelse og medvirkning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i engelsk og norsk

Vi tilbyr:

• Opplæring ved tiltredelse
  • Ryddige forhold med personalbestemmelser i samsvar med Kontoroverenskomsten mellom Handel og Kontor og Virke
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitidsordning med kjernetid 09:00-15:00
  • Reiseforsikring
  • Pensjonsordning
  • Et hyggelig, ungt og engasjert kontormiljø sentralt i Oslo med felles lunsj hver dag.

Mer informasjon om stillingen kan du få ved henvendelse til:

Maja K. Stensdal, prosjektmedarbeider
Telefon: 45200409
E-post: majas@press.no

Madeleine Ulstein, daglig leder
E-post: madeleine@press.no

Søknad med CV sendes på e-post til madeleine@press.no innen torsdag 8. september. Merk e-posten med

«Prosjektmedarbeider».

Kopi av relevante vitnemål, attester og referanser tas med til et eventuelt
intervju.

Mer informasjon om Press finner du her: www.press.no

Madeleine Andaya Ulstein