Press søker kampanjerådgiver

Publisert 02.10.19 av Press

Press søker en person som vil jobbe deltid som kampanjerådgiver for kampanjen Gullbarbie i vårt sekretariat i Oslo. Stillingen er tidsavgrenset og gjelder for kampanjeperioden.

Søknadsfrist: 20. oktober
Tiltredelse: november
Stilling: 20 % i november/desember og 40 % i januar/februar

Om Press – Redd Barna Ungdom

Press er den eneste ungdomsorganisasjonen i Norge som utelukkende arbeider for barns rettigheter slik de er nedfelt i FNs barnekonvensjon. Press er ungdomsorganisasjonen til Redd Barna, og er en rettighetsbasert, partipolitisk og religiøst uavhengig ungdomsorganisasjon som jobber for en bedre verden for barn og unge. Vi er ca. 1200 medlemmer fordelt på 20 lokallag over hele landet.

Om Gullbarbie

Hvert år deler Press ut prisen «Gullbarbie». Gullbarbie er en verstingpris som går til den reklame- og medieaktøren som er best på å få ungdom til å føle seg verst. Kandidatene har spilt på ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller eller unødvendig seksualisering. Ungdom stemmer på sin «favoritt» og de som vinner får en barbie lakkert i gull og strengt beskjed om å skjerpe seg.

Les mer om Gullbarbie på gullbarbie.no

Gullbarbie er en kampanje i vekst og som får stadig økende oppmerksomhet. Dette blir tiende gang Press gjennomfører Gullbarbie-kampanjen og Press ønsker å styrke kampanjen ved å ansette en kampanjerådgiver. Kampanjerådgivers hovedoppgave vil være å bistå i utforming og gjennomføringen av kampanjen med fokus på digital kommunikasjon og sosiale medier. Selve kampanjeperioden er i januar og februar, men tiltredelse vil være senest november. Stillingen er 20 % før jul og økes til rundt 40 % i kampanjeperioden og passer godt ved siden av studier. Kampanjerådgiver vil samarbeide tett med sentralleddet i gjennomføringen av kampanjen.

Hovedoppgaver:

  • Bistå i utforming og gjennomføring av Gullbarbie-kampanjen i samarbeid med sentralstyret
  • Lage publiseringsplan for sosiale medier og strategier for kommunikasjon og merkevae
  • Publiserings- og oppfølgingsansvar for Press sine sosiale medier
  • Produksjon av tekst og innhold til sosiale medier og nettside før, under og etter kampanjeperioden
  • Samarbeid med grafisk designer om innhold/ansvar for å produsere grafisk innhold
  • Analyse- og evalueringsarbeid

Ønskede kvalifikasjoner:

Vi søker en engasjert person med erfaring med kampanjearbeid og digital kommunikasjon med god formuleringsevne både skriftlig og muntlig. Det er et pluss med erfaring med grafisk design og/eller mediearbeid, men ikke et krav.

Vi kan tilby:

  • Ryddige forhold med personalbestemmelser i samsvar med Kontoroverenskomsten mellom Handel og Kontor og Virke
  • Lønn etter avtale
  • Fleksitidsordning med kjernetid 09:00-15:00
  • Reiseforsikring
  • Et hyggelig, ungt og engasjert kontormiljø med felles lunsj hver dag
  • Mulighet til å jobbe med og videreutvikle Gullbarbie-kampanjen

Ytterligere informasjon om stillingen kan du få ved å kontakte daglig leder Fredrik Vaaheim på telefon 91 53 43 33 eller epost fredrik@press.no.
Søknad med CV sendes på e-post til fredrik@press.no. Merk e-posten med «kampanjerådgiver». Vitnemål og attester medbringes på eventuelt intervju.

Kontakt

Fredrik Vaaheim

Daglig leder
22205400
fredrik@press.no

Barnekonvensjonen 30 år

Les mer