Organisasjoner som funker

Publisert 08.03.18 av Henriette Håvardstein

Likte du å jobbe med Press sin kampanje om BPA(brukerstyrt personlig assistanse)? Ønsker du å bidra til at ungdomsorganisasjoner blir bedre på inkludering? Bli med i prosjektgruppen for prosjektet «Organisasjoner som funker»

Litt om prosjektet

Med prosjektet Organisasjoner som funker ønsker Press og NHFU å utvikle en kompetansebank på hvordan man kan tilrettelegge for deltakelse. Målgruppen for kompetansebanken er lokallag og sentralledd i Press og i andre ungdomsorganisasjoner.

Banken skal inneholde fakta om ulike funksjonsnedsettelser, tips og verktøy til hvordan man kan tilrettelegge og veivisere til hvor man kan finne mer informasjon, og skal utvikles i samarbeid med ungdomsorganisasjoner som jobber med ulike typer funksjonsnedsettelser. Det vil bli trykket opp en fysisk versjon av kompetansebanken i tillegg til at det vil bli utviklet en nettside som kontinuerlig blir oppdatert og utviklet.

Hva vil det si å sitte i prosjektgruppen?

Prosjektgruppen vil være med å nedsette en referansegruppe med representanter fra ulike organisasjoner. Prosjektgruppen vil bistå i arrangering av workshops(2-3 workshops) for referansegruppen og lansering av sluttproduktet. Prosjektgruppen vil også bidra med innspill til prosjektet.

Prosjektgruppen vil bestå av 1-2 representanter fra NHFU, og 1-2 representanter fra Press.

Prosjektet varer frem til september 2018.

Kunne du tenke deg å være med? Send en kort søknadstekst til henriette@press.no innen 15.mars.

Henriette Håvardstein

Organisasjonsrådgiver og prosjektleder

henriette@press.no

Gjennomslag for unges psykiske helse!

Ingen skal tjene penger på at unge har dårlig selvbilde! Nå har vi fått gjennomslag på Stortinget for flere av våre forslag mot kroppspress! Gratulerer til alle som har vært med i kampen!

Her kan du lese mer om saken