Ronja Gulbrandsen ansatt som ny organisasjonsrådgiver

Publisert 01.09.20 av

Ronja Gulbrandsen har blitt ansatt som ny organisasjonsrådgiver i Press - Redd Barna Ungdom. I dette intervjuet kan du bli bedre kjent med Ronja, og høre hva hun gleder seg aller mest til i sin nye jobb.

– Fortell litt om deg selv – hvem er du?

– Jeg er en 24 år gammel jente, som i disse dager er bosatt i Oslo, men kommer opprinnelig fra Nesoddlandet. I vår fullførte jeg en bachelorgrad i Kriminologi, der jeg fordypet meg i ungdommers møte med rettssystemet og hvordan ulike deler av samfunnet forholder seg til barn og unge som faller utenfor normalsamfunnet. Jeg har et stort engasjement for barne og ungdomspolitikk, og har brukt mye tid i både studietiden og tidligere i ulike ungdomsorganisasjoner. Utover dette er jeg en lesehest, glad i en god film og søndagsturer på Løkka eller i Oslo-marka.

– Hva gleder du deg mest til med jobben?

– Det jeg gleder meg aller mest til er å bli kjent med hvordan lokallagene og alle medlemmene jobber med politikken til Press. Press er en organisasjon jeg alltid har hatt et godt øye til og som gang, på gang imponerer meg. Dere er fryktløse i å si ifra til de som leder landet eller kommunen, og det synes jeg er veldig kult!

– Å løfte opp og å prioritere barn og unges rettigheter er noe av det viktigste arbeidet en kan gjøre, for å skape et fritt og inkluderende samfunn. Jeg gleder meg til å kunne bidra at flere unge oppdager Press og alt det vi holder på med.

– Hva er en morsom ting om deg ingen vet, men som alle burde vite?

– Selv om jeg kanskje virker godt integrert i bydel Grünerløkka, er jeg egentlig odelsjente fra en gård i Frogn og føler meg fint hjemme i gummistøvler på potetjordet.

Ronja Gulbrandsen

Organisasjonsrådgiver