Velkommen som nytt medlem i Press!

På denne siden kan du finne nyttig informasjon, om hvordan du kan engasjere seg i Press. Vi har over 800 medlemmer i vår organisasjon. Noen av dem er engasjerte i et lokallag, andre ikke. Det er opp til deg hvor mye du ønsker å delta i Press, men vi håper du kan finne noe du har lyst til å holde på med på denne siden.

Hvem er vi?

Press er ungdomsorganisasjonen for deg som er mellom 13 og 25 år og er engasjert i urettferdighet, bryr deg om hvordan verden behandler andre og blir sint når barns rettigheter brytes!

Press ble startet opp av Redd Barna i 1995 fordi vi trodde på en verden der enda flere barn og ungdom fikk oppleve å få innfridd helt livsnødvendige rettigheter, men også rettigheter som det å kunne delta, å ha en optimal utvikling og rett til privatliv. Siden den gang har det skjedd mye positivt for barn i hele verden, men vi er fortsatt ikke i mål.

Vi jobber med å spre informasjon om barns rettigheter, vi arrangerer demonstrasjoner når vi mener barns rettigheter brytes, vi snakker med politikere i lokalsamfunnet, på Stortinget og i Regjeringen. Vi jobber lokalt, nasjonalt og internasjonalt for at barn ikke skal oppleve å få rettighetene sine brutt.

For Press er det helt nødvendig å ha et fungerende demokrati. Vi mener det er medlemmene våre som vet best hvilke saker vi må jobbe med og hva som er viktig å prioritere. I Press er alle medlemmer velkommen til å delta i beslutningsprosesser!

Har du spørsmål om Press?

Maja er en av våre nestledere og kan svare på det aller meste om Press. Hvis du lurer på noe stort eller noe smått er det bare å sende henne en mail.

maja@press.no

Har du spørsmål om økonomi?

Madeleine er daglig leder i Press og ansvarlig for vår økonomi. Hun hjelper også lokallag og andre medlemmer hvis du har spørsmål om reiseregninger eller lignende.

madeleine@press.no

Har du spørsmål om seminarer?

Aksel er en av våre nestledere og har full kontroll på mange av arrangementene i Press. Han svarer gjerne på det du lurer på!

aksel@press.no