Velkommen som nytt medlem i Press!

På denne siden kan du finne nyttig informasjon, om hvordan du kan engasjere deg i Press. Vi har over 800 medlemmer i vår organisasjon. Noen av dem er engasjerte i et lokallag, andre ikke. Det er opp til deg hvor mye du ønsker å delta i Press, men vi håper du kan finne noe du har lyst til å holde på med på denne siden.
Kontakt ditt lokallag
Finn aktiviteter
Start eget lokallag
Kontakt landsstyret

Hvem er vi?

Press er ungdomsorganisasjonen for deg som er mellom 13 og 25 år og er engasjert i urettferdighet, bryr deg om hvordan verden behandler andre og blir sint når barns rettigheter brytes!

Press ble startet opp av Redd Barna i 1995 fordi vi trodde på en verden der enda flere barn og ungdom fikk oppleve å få innfridd helt livsnødvendige rettigheter, men også rettigheter som det å kunne delta, å ha en optimal utvikling og rett til privatliv. Siden den gang har det skjedd mye positivt for barn i hele verden, men vi er fortsatt ikke i mål.

Som medlem i Press er det mange ulike måter å engasjere seg på. Du kan bli i eller starte opp ditt eget lokallag, bidra på sosiale medier under kampanjer og delta på seminarer. Du kan også lage dine egne barnerettighetsarrangementer der du bor!

Finn ditt lokallag

I press har vi flere lokallag spred utover Norge. Kanskje det er et i nærheten av deg?

Kontakt ditt lokallag

Hvis ikke kan du starte opp ditt eget lokallag. Det er ikke vanskelig, men det er et par ting som må på plass før vi kan godkjenne lokallaget.

Ler mer om lokallag

Aktiviteter i Press

Noen ganger er det vanskelig å vite hva vi skal finne på i organisasjonen. Derfor har vi samlet noen aktiviteter du kan bruke som inspirasjon til neste politiske markering eller kampanje.

Gå til aktivitetene

Hvordan starte et lokallag?

Politikk er nesten alltid mer morsomt når du har flere folk rundt deg som er interessert i det samme! I Press trenger du deg selv og fire andre venner for å starte et lokallag.

Ler mer om lokallag

Hvis du har noen spørsmål om lokallag eller Press kan du ta kontakt med vår nestleder, Aksel på aksel@press.no.