Bevegelse

Her finner du mer informasjon om hva det vil si å ha nedsatt bevegelse.

Mennesker med bevegelseshemninger omfatter personer med nedsatt eller manglende funksjon i ben, armer eller hender. Noen har også bevegelsesvansker grunnet ukontrollerte bevegelser. Vanlige hjelpemidler for bevegelseshemmede er rullestol eller ganghjelpemidler som krykker, stokk eller rullator(informasjonen er hentet fra Bufdir sine hjemmesider).

For mer informasjon, besøk hjemmesidene til NHFU, Norges Handikapforbunds Ungdom på www.nhfu.no

Mer om:

Arrangementer som funker

Når man skal arrangere en samling, en leir eller et seminar, ønsker man gjerne så mange deltakere som mulig. Jo flere som er med på laget, jo flere har man som jobber for organisasjonens mål. Men dersom man ikke tenker over valgene man tar i planleggingen kan man hindre noen i å delta. Herunder er en liste over ting man bør tenke på som arrangør. Vi har valgt å dele inn behovene for tilrettelegging i fem hovedkategorier. Disse er følgende: bevegelse, hørsel, mental helse, syn og usynlige funksjonsnedsettelser.

Mer om Arrangementer som funker

Søk støtte

Her har vi samlet informasjon om ulike støtteordninger det kan søkes til. Dersom du vet om flere steder man kan søke midler, kan du klikke på knappen "Send ditt innspill" , og sende inn ditt innspill!

Mer om Søk støtte

Om prosjektet

Velkommen til Press - Redd Barna Ungdom og NHFU, Norges Handikapforbunds Ungdom sin kompetansebank. Vi har samlet en rekke tips og råd til hvordan dere kan tilrettelegge, slik at flest mulig kan bli med og ta del i deres organisasjon. Vi håper dere drar nytte av nettsiden, og at vi sammen kan sørge for et organisasjonsliv som funker! Dersom dere mener noe ikke er riktig, eller ikke fant det dere lurte på, setter vi stor pris på alle tips og innspill. Bare trykk på knappen der det står “Send inn ditt innspill” og send inn ditt innspill!

Mer om Om prosjektet