Utlysning: Daglig leder

Publisert 28.10.21 av Mathilde Aas Henriksen

Ledig stilling: Press - Redd Barna Ungdom søker ny daglig leder. Søknadsfrist: 31.10.21 Tiltredelse: Snarest Varighet: Åremål på tre år

Om Press:

Press – Redd Barna Ungdom er den eneste ungdomsorganisasjonen i Norge som utelukkende arbeider for barns rettigheter slik de er nedfelt i FNs barnekonvensjon. Press er ungdomsorganisasjonen til Redd Barna, og er en rettighetsbasert, partipolitisk og religiøst uavhengig ungdomsorganisasjon som jobber for en bedre verden for barn og unge. Vi er ca. 1000 medlemmer fordelt på 11 lokallag over hele landet.

Om stillingen:
Som daglig leder er du leder for Press sitt sekretariat på fire ansatte, og ansvarlig for den daglige driften av organisasjonen. Du skal sammen med de sentralt tillitsvalgte lede og videreutvikle Press til en enda bedre organisasjon. Det er en variert
stilling hvor du gjør litt av alt. Du må ha evnen til å tenke strategisk og legge planer for organisasjonen, og så ha ansvaret for å gjennomføre disse. Du bør også ha teft for administrasjon, økonomi og være trygg i lederrollen.

Hovedoppgaver:

• Daglig leder har ansvaret for den daglige driften i Press
  • Lede vårt sekretariat på fire stillinger og ha arbeidsgiveransvar for disse
  • Overordnet økonomistyring, herunder arbeid med budsjett og regnskap, samt kontakt med regnskapsfører og revisor
  • Ansvar for inntektsbringende arbeid, herunder søknader, rapportering og regnskap i tilknytning til generell drift og prosjekter
  • Bistå tillitsvalgte med arrangementer, prosjekter, politikkutvikling og påvirkningsarbeid
  • Forberede saker for styret
  • Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes, og ved behov kan andre oppgaver tilfalle stillingen.

Dine kvalifikasjoner:
Vi søker en engasjert person med erfaring fra organisasjonsarbeid. Vi ønsker at du har ledererfaring og gjerne relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå men dette er ikke noe absolutt krav. Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Vi tilbyr:

• Opplæring ved tiltredelse og gode muligheter for videreutvikling
  • Lønnsinnplassering mellom 35.000 – 38.500 per mnd.
  • Reiseforsikring
  • Pensjonsordning
  • Et hyggelig, ungt og engasjert kontormiljø med felles lunsj hver dag

Mer informasjon om stillingen kan du få ved henvendelse til:

Fredrik Vaaheim, daglig leder
E-post: fredrik@press.no

Lea Mariero, styreleder
Telefon: 93051998
E-post: lea@press.no

Søknad med CV sendes på e-post til fredrik@press.no innen 24. oktober. Merk e-posten med «daglig leder».

Søknadsfrist: 31. oktober. Søk gjerne tidligere, vi kommer til å innkalle interessante kandidater fortløpende.
Tiltredelse: snarest

Lea Mariero

93051998
lea@press.no

Fredrik Vaaheim

Daglig leder
22205400
fredrik@press.no

Barnetinget

Har du sjekket ut barnetinget.no? Her finner du informasjon om hvorfor vi mener at stemmerettsalderen burde senkes, ungdomsdiskriminering og mer om vår politikk!