Home/Vårkampanjen ressursside/Vårkampanjen sosiale medier

Hvordan Press skal ta over verden, en sosiale medier-post av gangen

Savnet-kampanjen har som hensikt å spre informasjon om hvordan enslige asylsøkende barn har forsvunnet fra asylmottak i Norge. En av måtene Press når ut med budskapet vårt til målgruppen vi ønsker å nå er gjennom sosiale medier. På sosiale medier kan vi sette dagsorden på våre egne premisser, skape debatt rundt temaer som er viktige for oss og vise potensielle medlemmer hvor kult det er å være med i Press!

Det er under kampanjer at Press sentralt er mest aktive på sosiale medier. Dette gir dere i lokallag eller som direktemedlemmer en god mulighet til å nå ut til potensielle medlemmer i deres nærområde, enten det er gjennom å dele noe Press har lagt ut på story, eller publisere egne innlegg om tematikken. Uansett hva dere gjør er det med på å sette fokus på hvordan dagens asylsystem diskriminerer barn!

Vil du hjelpe Press å nå nye høyder på sosiale medier? Her er noen ting du kan gjøre.

• Press trenger din hjelp! Husk å like, kommentere og dele på story det vi legger ut. Da får flere andre innleggene opp i sin feed.
  • Vi ønsker å bruke Savnet-kampanjen som et verktøy for å skape debatt. Det er derfor viktig at Pressere bidrar til å skape debatt i kommentarfeltene! Da blir det også lettere for andre ikke-medlemmer å kommentere.

Vær aktive på deres egne lokallagsbrukere, og post (både innlegg og story) når dere gjør ting. Har dere en kul aksjon i lokallaget? Er dere på skolebesøk? Ta bilder! Husk å tagge @pressrbu eller sende det til mina@press.no sånn at vi kan dele videre. Det er laget flere poster som dere kan poste på deres brukere. Det kommer også til å bli lastet opp flere poster i løpet av kampanjen, så følg med! Har du et ønske om en post eller grafikk? Ta kontakt med mina@press.no

Maler til sosiale medier

Trenger du hjelp med sosiale medier?

Sosiale medier, fonter, grafikk eller delebilder er ikke alltid like lett å forstå seg på. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt med vår kommunikasjonsrådgiver, Mina på mina@press.no