Verving

Press er avhengige av mange, og aktive medlemmer.

Press er den eneste ungdomsorganisasjonen i Norge som KUN jobber for barns rettigheter. Jo flere medlemmer vi har, jo større gjennomslagskraft får vi. Derfor er det viktig at vi kommer oss ut og verver alle de  som går med en liten barnerettighetsaktivist inni seg!

Alle kan bli med!

Alle kan bli medlem i Press. Er du mellom 13 og 25 år, koster medlemskapet 50 kroner i året. Er du over 25 år, kan du bli støttemedlem for 200 kroner i året.

To enkle måter å verve medlemmer på:

• Bruk verveblokk, som du kan få tilsendt ved å kontakte oss.
  • Be dem sende SMS med kodeord PRESS + navn, e-postadresse, fødselsdato, postadresse og vervet av til 2030. Da blir 50 kr. trukket fra mobilregningen deres.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har andre spørsmål om verving, eller trenger ekstra motivasjon!

Les mer om verving i vervehåndboka

1stand

Lure vervetriks:

Verving handler om å finne de menneskene som synes Press er like viktig som du gjør.

• Verv venner og familie. De står deg nært, og vil sikkert støtte deg og sakene du brenner for

• Hold et foredrag for klassen, eller ha stand i skolegården. Fortell hva Press er og hvorfor det er gøy å være medlem

• Ta med dere verveblokker og Press-brosjyrer og ha en verveaksjon! Det er i utgangspunktet alt som trengs, men ta gjerne med med et bord, banner og noe godt å lokke med (som boller, kaffe eller drops) også. Bare fantasien setter grenser. Husk å sjekke om man trenger standstillatelse på stedet dere ønsker å oppholde dere

• Fortell om morsomme lokallagsaktiviteter som seminarer, kampanjer, aksjoner og sommerleir. Ved siden av det viktige arbeidet, er det også veldig gøy og sosialt å være Presser

• Fortell at man får flere medlemsgoder for 50-lappen det koster å være medlem. I tillegg til medlemsbladet Larm, nyhetsbrev og velkomstpakke, får man invitasjon til kule debatter og seminarer, og ikke minst muligheten til å kjempe for barns rettigheter og gjøre en forskjell!

• Sett et vervemål, og ikke gi deg før du har nådd det!